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07 novembre 2016

..tHE cOMMERCIAL aPPROACH..



..tra qualche giorno a Barcelona si terrà la conference annuale della World Sailing.. argomento centrale il come rendere interessante la vela da un punto di vista commerciale..

..argomento che a me non piace moltissimo e che a tanti fa giustamente schifo, ma che inevitabilmente come Classe dovremo affrontare, a patto di non voler esser ascritti alla sempre più vasta lista delle Classi estinte..

..a riguardo forse un semino l'abbiamo finalmente piantato alla recentissima Assemblea di Classe.. anche se c'è ancora tantissimo da fare perchè se ne possa cavare qualcosa di buono..

..ad ogni modo, pur dovendoci tappare il naso, questi sono i topics che verranno trattati a Barcelona:

The vision for World Sailing’s commercial growth by Hugh Chambers, World Sailing Chief Commercial Officer
Creating world class sailing events with Mark Turner, CEO of the Volvo Ocean Race, and formerly the Extreme Sailing Series
• Uli Lacher- Founder of Lacher Consulting will take a look at consumer research, the foundation of a commercial strategy
• David Abercrombie – CEO of Yachting New Zealand will explain how to develop successful partnerships for a World Sailing MNA: A Case Study on Yachting NZL
Seizing the new sports broadcast opportunities with Andrew Preece – Executive Director of Sunset+Vine and Matt Sheahan – Head of Performance Sailing at Sunset+Vine
• Head of Sports at Facebook, Jerry Newman will present on building engagement: Sport and Facebook
• Stephen Nuttall, Head of Sport at YouTube EMEA will be looking at new ways of broadcasting using YouTube
• David Warren, Head of Partnerships at FIA Formula E will highlight how the world of sponsorship is embracing sustainability

What sponsors are looking for today in sailing, with Alistair Watkins, Founder of Influence Sports







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